Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
zaprasza do udziału w Ogólnopolskim Konkursie dla szkół, pod nazwą
Uczymy się żyć zdrowo, bezpiecznie i w tolerancji VIII edycja
Konkurs przeprowadzony zostanie w okresie od 9 stycznia 2029 r. do 30 września 2024 r. Szkoły, które wykonają zadania przewidziane regulaminem konkursu, otrzymają certyfikaty UCZYMY SIĘ ŻYĆ ZDROWO, BEZPIECZNIE I W TOLERANCJI oraz zaświadczenia o ukończeniu kursu.
Regulamin konkursu:
- Celem konkursu jest spopularyzowanie wśród uczniów zasad życia zdrowego, bezpiecznego i w tolerancji.
- Szkoły przystępujące do konkursu przyjmą na siebie zadania, których wykonanie będzie oceniane przez jury punktowo, w skali od „1″ do „10″. Warunkiem do otrzymania tytułu i dyplomu UCZYMY SIĘ ŻYĆ ZDROWO, BEZPIECZNIE I W TOLERANCJI jest uzyskanie co najmniej 80% punktów za zrealizowanie 6 spośród 10 zaproponowanych zadań. W skład jury wchodzą przedstawiciele organizatora konkursu.
Zadania konkursu: UCZYMY SIĘ ŻYĆ ZDROWO, BEZPIECZNIE I W TOLERANCJI:
- Prywatność i bezpieczeństwo – czy wiesz jak bezpiecznie korzystać z Internetu? Czy gry komputerowe szkodzą uczniom? Jak spędzam wolny czas w sieci? – przygotowanie tablicy z wykazem właściwych/niewłaściwych oraz bezpiecznych/niebezpiecznych zachowań w sieci. Ocena na podstawie sprawozdania oraz prac plastycznych/pisemnych, prezentacji, zdjęć przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- Przeprowadzenie, we wszystkich klasach szkoły, debaty uczniowskiej nt. Zdrowie na talerzu w zgodzie z piramidą żywienia zakończonej testem sprawdzającym dla uczniów wg układu opracowanego przez szkołę, następnie przeprowadzenie sondażu, z dostosowaniem do grup wiekowych pn. Jak dbać o swoją kondycję fizyczną, jak żyć i zdrowo się odżywiać? Forma sondażu może być dowolnie rozszerzana przez szkołę lub modyfikowana stosownie do wieku uczniów. Ocena jury na podstawie sprawozdania oraz prac plastycznych/zdjęć przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- Zorganizowanie zajęć dla uczniów mających na celu kształtowanie postawy tolerancji i akceptacji wobec różnorodnej odmienności związanej z chorobą, zaburzeniami, odmiennością kulturową, statusem społecznym, niepełnosprawnością, sytuacją rodzinną itp. Ocena na podstawie sprawozdania, zdjęć, prac plastycznych, pisemnych, prezentacji przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- Zorganizowanie dla uczniów, rodziców oraz dyrektorów, nauczycieli i pedagogów spotkania z lekarzem nt. niebezpieczeństwa, jakie niesie za sobą korzystanie z dopalaczy oraz z Policjantem nt. odpowiedzialności wynikającej z rozprowadzania dopalaczy. Następnie uczniowie powinni przygotować plakat pod hasłem „Stop dopalaczom!” Ocena na podstawie sprawozdania, prac plastycznych/ pisemnych, filmów, zdjęć przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- „Wszystkie dzieci nasze są” (piosenka w wykonaniu Majki Jeżowskiej) – zorganizowanie Szkolnego Festiwalu Piosenki Międzynarodowej. Ocena jury na podstawie sprawozdania oraz nagrań/zdjęć przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- Zorganizowanie ogólnoszkolnego dnia talentów sportowych, podczas którego uczniowie będą mogli zaprezentować swoje umiejętności z zakresu sztuk walki, gimnastyki, tańca, żonglowania… Ocena na podstawie sprawozdania, zdjęć, prac plastycznych przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- Przeprowadzenie pogadanek w klasach przez pedagoga szkolnego, wychowawcę na temat ubóstwa, empatii, postaw altruistycznych zwracając uwagę na rolę wolontariatu i chęć pomagania. Ocena na podstawie sprawozdania, zdjęć przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- Przeprowadzenie spotkań uczniów z przedstawicielami Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, organizacji społecznych etc. nt. Bezpieczne zachowanie w szkole, domu, na ulicy; zagrożenia, udzielania pomocy, obrona konieczna itp. Ocena na podstawie Ocena na podstawie sprawozdania, zdjęć przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- Jak postąpić, kiedy jesteśmy świadkiem wypadku drogowego, nad wodą, w górach… – mini wykład przeprowadzony przez nauczyciela/policjanta/ratownika medycznego…. Ocena na podstawie sprawozdania przesłanego do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- Zgłaszanie swoich przedstawicieli do udziału w kursie „Uczymy się z żyć zdrowo, bezpiecznie i w tolerancji”, który w okresie od 09.01.2024 r. do 09.03.2024 r., przeprowadzi w formie e-learning Studium Prawa Europejskiego w Warszawie (zadanie obowiązkowe).
Termin zgłaszania udziału w konkursie upływa 10 stycznia 2024 r.
- Prace konkursowe zwieńczą zbiorcze informacje szkół o przebiegu prac konkursowych i uzyskanych efektach. Informację (na wzorze dostarczonym przez jury), opracowują wspólnie dyrektorzy szkół, rady pedagogiczne, komitety rodzicielskie i samorządy uczniowskie.
- Informacje o przedsięwzięciach w ramach konkursu, wraz z informacją o innych przedsięwzięciach podjętych przez szkołę należy przesyłać przez stronę internetową konkursy.spe.edu.pl do dnia 30 marca 2025 r.
- Adres jury konkursu Uczymy się żyć zdrowo, Bezpiecznie i w tolerancji : Al. Jerozolimskie 133/53, 02-304 Warszawa, e-mail: sekretariat@uczymy-sie.pl
Prawa autorskie do programów i materiałów szkoleniowych zastrzeżone!